Iti dam siguranta de care ai nevoie!

INFIINTARE FIRMA

Infiintari firme

Noi transformam un demers extrem de complicat in unul foarte simplu. Fie ca vorbim despre infiintarea unei firme de tip SA, SRL, SRL-D, PFA, rezolvam toate aspectele intr-un timp foarte scurt si te ajutam sa scapi de birocratie. Avantajos, nu?

Infiintam firme, societati, PFA-uri in Iasi si Bucuresti, cu o echipa de profesionisti cu studii juridice si financiar contabile, dedicati profesiei si orientati spre succesul clientilor.

Experienta de peste 10 ani in domeniu ne permite sa infiintam, pentru clientii nostri, societati in diverse forme juridice de organizare: SA, SRL, SRL-D, PFA etc.

Oferim solutii pentru infiintari firme in Iasi si Bucuresti, in cel mai scurt timp si la preturi corecte!

Serviciile noastre sunt prestate prompt, in maxim 3 zile de la primirea actelor, cu conditia sa detineti un sediu social prin contract de inchiriere, comodat sau contract de vinzare-cumparare! Totul in 3 pasi simpli. Ne contactati, verificam actele, semnam actele si gata!

Scopul nostru este sa oferim servicii integrate, atat celor care fac primii pasi in afaceri, cat si celor care cauta servicii complexe de consultanta comerciala, serviciile noastre fiind prompte, complete si de calitate, bazate pe profesionalism, incredere, respect reciproc si bineinteles, pe confidentialitate.

Experienta ne confera si flexibilitate, astfel ca adaptam serviciile noastre cerintelor fiecarui client.

Consultanta este esentiala in acest demers si noi facem asta cu transparenta si in beneficiul tau: iti punem la dispozitie informatiile necesare, iti detaliem etapele principale pentru infiintarea unei societati comerciale, actele necesare infiintarii firmei noi si avantajele de care poti beneficia alegand oferta noastra de servicii de infiintari firme.

Procesul de infiintare a unui SRL se poate face doar cu buletinul viitorului administrator. EXPERT MIND poate furniza integral celelalte servicii: consultanta, gazduirea sediului social, redactarea, depunerea si ridicarea documentelor, stampila, plus alte servicii complementare.

SOCIETATE CU RASPUNDERE LIMITATA – SRL

Societatea cu Raspundere Limitata (S.R.L.) este cea mai des intalnita forma de organizare a activitatii comerciale in Romania.

Obligatiile sociale sunt garantate cu patrimoniul social, iar asociatii raspund numai in limita capitalului social subscris, care trebuie fixat de catre asociati, cu respectarea plafonului minim prevazut de lege, in valoare de 200 Ron.

Societatile cu Raspundere Limitata (S.R.L.) sunt entitati cu personalitate juridica ce pot desfasura orice fel de activitate, cu exceptia celor organizate si reglementate prin legi speciale, precum si cele pentru care sunt reglementate coduri CAEN unice interzise.

Obiectul principal de activitate este reprezentat de un singur cod CAEN, insa, la obiectul secundar de activitate pot fi trecute mai multe coduri.

Pentru infiintarea unei societati cu raspundere limitata este obligatoriu sa existe un drept de folosinta asupra spatiului in care doresti sa inregistrezi sediul social.

Daca nu detii un spatiu in proprietate, poti incheia un contract de comodat prin care o terta persoana iti ofera proprietatea (o camera de apartament spre exemplu), in vederea unicitatii sediului sau poti apela la EXPERT MIND pentru gazduirea sediului social.
Societatea cu raspundere limitata poate avea angajati pentru activitatea autorizata.

ACTE NECESARE

  • Copie B.I./C.I./Pasaport – Asociat(i)
  • Copie B.I./C.I./Pasaport – Administrator(i)
  • Actul constitutiv :
    • Obiectul de activitate al firmei (principal si secundar)
    • Numele firmei pe care l-ai ales (de obicei o varianta principala si doua de rezerva)
    • Administratorii sau asociatii firmei
    • Partea fiecarui asociat la capitalul social
  • Copie contract spatiu – al locatiei in care se va afla sediul
  • Specimen de semnatura al administratorului (administratorilor) firmei
  • Acordul vecinilor si asociatilor de proprietari sau locatari
  • Declaratiile date pe propria raspundere, dupa caz, de catre asociati/administrator din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati
  • Confirmarea depunerii capitalului social la banca.

Acest proces de infiintare SRL poate fi simplificat foarte mult prin colaborarea cu EXPERT MIND.

In timpul procesului de contractare clientul nu primeste doar informatii juridice, cat si o consiliere fiscala pentru etapele de dupa infiintare

Astfel clientii primesc din partea biroului nostru de Juridic ONRC consultanta necesara in asa fel incat dupa finalizarea infiintarii el sa poata parcurge restul pasilor fara dificultati.

ETAPELE DE INFIINTARE A UNUI SRL

Colaborarea presupune efectuarea de catre avocatii nostri a urmatoarelor operatiuni:

  • Redactarea si atestarea actelor necesare infiintarii societatii, pregatind dosarul pentru depunerea acestuia la O.N.R.C (conceperea, atestarea documentelor si completarea formularelor)
  • Obtinerea rezervarii de denumire a societatii (inclusiv plata taxei aferente)
  • Depunerea actelor la Registrul Comertului (inclusiv plata taxelor aferente)
  • Ridicarea actelor de la Registrul Comertului si predarea acestora catre client.

COSTURILE DE INFIINTARE A UNUI SRL

Constituirea unei societati comerciale presupune urmatoarele taxe, care nu sunt incluse in onorariul societatii noastre:

  • Taxe de registru si de publicare in Monitorul Oficial
  • Rezervare nume firma
  • Capital social
  • Achizitie stampila
  • Specimen de semnatura (daca se da personal in fata notarului public).

PERSOANA FIZICA AUTORIZATA – PFA

Persoana fizica care desfasoara, prin fortele proprii, activitati economice in mod independent, fara a implica raporturi de munca fata de un angajator, are calitatea de angajat propriu.

Aceasta se refera la dreptul de a fi asigurat in sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, al asigurarilor sociale de sanatate si al asigurarilor pentru somaj, in conditiile prevazute de legislatia in vigoare.

Persoana Fizica Autorizata (PFA) nu are personalitate juridica. Activitatile permise de lege se desfasoara numai pe baza unei dovezi privind calificarea.

Obiectul principal de activitate este reprezentat de un singur cod CAEN principal.

Pentru infiintarea unei PFA – persoane fizice asociate nu este obligatoriu sa ai un drept de folosinta asupra spatiului in care doresti sa inregistrezi sediul social. Daca nu detii un spatiu in proprietate, poti incheia un contract de comodat cu o terta persoana.

Raspunderea patrimoniala a titularului P.F.A. se face cu intregul patrimoniu al persoanei fizice titulare.
Persoana fizica autorizata poate avea angajati pentru activitatea autorizata.

ACTE NECESARE

  • Copie C.I.
  • Copie legalizata dupa dovada de proprietate
  • Certificat de atestare fiscala in original, in termen de valabilitate
  • Acordul Asociatiei de proprietari/locatari (daca este cazul)
  • Documentul care sa ateste pregatirea profesionala, care poate fi, dupa caz:
    • Diploma
    • Certificatul sau adeverinta prin care se dovedeste absolvirea unei institutii de invatamint
    • Certificatul de calificare profesionala sau de absolvire a unei forme de pregatire profesionala;
    • Certificatul de competenta profesionala
    • Atestatul de recunoastere si/sau echivalare pentru persoanele fizice care au dobindit calificarea in strainatate
    • Orice alte dovezi care sa ateste experienta profesionala
  • Specimen de semnatura

Acest proces de infiintare SRL poate fi simplificat foarte mult prin colaborarea cu EXPERT MIND.

In timpul procesului de contractare clientul nu primeste doar informatii juridice, cat si o consiliere fiscala pentru etapele de dupa infiintare.

ETAPELE DE INFIINTARE A UNUI PFA

Colaborarea presupune efectuarea de catre avocatii nostri a urmatoarelor operatiuni:

  • Redactarea si atestarea actelor necesare infiintarii PFA, pregatind dosarul pentru depunerea acestuia la O.N.R.C (conceperea, atestarea documentelor si completarea formularelor)
  • Depunerea actelor la Registrul Comertului (inclusiv plata taxelor aferente)
  • Ridicarea actelor de la Registrul Comertului si predarea acestora catre client

COSTURILE DE INFIINTARE A UNUI PFA

Constituirea unui PFA presupune urmatoarele taxe, care nu sunt incluse in onorariul societatii noastre:

  • Taxe de registru si de publicare in Monitorul Oficial
  • Rezervare nume firma
  • Specimen de semnatura (daca se da personal in fata notarului public)
  • Stampila

INTREPRINDERE FAMILIALA - IF

Intreprinderea Familiala este intreprinderea economica, fara personalitate juridica, organizata de un intreprinzator persoana fizica impreuna cu familia sa, fiind constituita din doi sau mai multi membri ai unei familii.

Membrii unei intreprinderi familiale pot fi simultan:

  • Persoana fizica autorizata (P.F.A)
  • Titulari ai unor intreprinderi individuale
  • Salariati ai unei terte persoane care functioneaza atat in acelasi domeniu, cat si intr-un alt domeniu de activitate economica decit cel in care si-au organizat intreprinderea familiala

Important!

  • Membrii Intreprinderii Familiale au obligatia de a se inregistra si de a autoriza functionarea inainte de inceperea activitatii economice.
  • Intreprinderea familiala nu poate angaja cu contract de munca terte persoane pentru desfasurarea activitatii pentru care a fost autorizata.

ACTE NECESARE

  • Documentele care atesta pregatirea / experienta profesionala (diploma, certificatul sau adeverinta prin care se dovedeste absolvirea unei institutii de invatamint, certificatul de calificare profesionala sau de absolvire a unei forme de pregatire profesionala, organizata in conditiile legii in vigoare la data eliberarii acestuia etc.) – pentru cel putin reprezentantul intreprinderii.
  • Copia actului de proprietate a spatiului destinat sediului profesional (contract de vanzare-cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat, contract de asociere in participatiune, etc.).
  • Acordul Asociatiei de proprietari si al vecinilor direct afectati de ativitatea desfasurata (sus, jos, stanga, dreapta) – daca este cazul.
  • Specimenul de semnatura al reprezentantului intreprinderii legalizat notarial.
  • Copia actului de identitate (buletin sau carte de identitate) pentru membrii intreprinderii.

ETAPELE DE INFIINTARE A UNUI IF

Colaborarea presupune efectuarea de catre avocatii nostri a urmatoarelor operatiuni:

  • Redactarea si atestarea actelor necesare infiintarii IF, pregatind dosarul pentru depunerea acestuia la O.N.R.C (conceperea, atestarea documentelor si completarea formularelor)
  • Depunerea actelor la Registrul Comertului (inclusiv plata taxelor aferente)
  • Ridicarea actelor de la Registrul Comertului si predarea acestora catre client

COSTURILE DE INFIINTARE A UNUI IF

Constituirea unui IF presupune urmatoarele taxe, care nu sunt incluse in onorariul societatii noastre:

  • Taxe de registru si de publicare in Monitorul Oficial
  • Rezervare nume firma
  • Specimen de semnatura (daca se da personal in fata notarului public)
  • Stampila

INTREPRINDERE INDIVIDUALA - II

Intreprinderea Individuala (I.I.) este intreprinderea economica, fara personalitate, organizata de un intreprinzator persoana fizica, care are obligatia sa ceara inregistrarea in Registrul Comertului si autorizarea functionarii, inainte de inceperea activitatii economice.

Intreprinderile individuale sunt entitati fara personalitate juridica care pot desfasura orice fel de activitate, cu exceptia celor organizate si reglementate prin legi speciale (de exemplu, arhitectura, medicina, avocatura), precum si cele pentru care sunt reglementate coduri CAEN unice interzise.

Obiectul principal de activitate este reprezentat de un singur cod CAEN principal. Pentru activitati care presupun mai multe coduri CAEN, este necesara deschiderea mai multor I.I..

Pentru infiintarea unei I.I. nu este obligatoriu sa aveti un drept de folosinta asupra spatiului in care doriti sa inregistrati sediul social. Daca nu detineti un spatiu in proprietate, puteti incheia un contract de comodat cu o terta persoana.

Raspunderea patrimoniala a titularului I.I. se face cu intregul patrimoniu al persoanei fizice titulare. Intreprinderea individuala poate avea angajati pentru activitatea autorizata.

ACTE NECESARE

  • Dovada disponibilitatii si rezervarii denumirii (original)
  • Documente care atesta pregatirea si experienta profesionala a titularului Intreprinderii Individuale (copii certificate pentru conformitate cu originalul)
  • Documente care atesta drepturile de folosinta asupra sediului social sau punctelor de lucru (copie legalizata sau original)
  • Specimenul de semnatura al titularului Intreprinderii Individuale (original)
  • Cartea de identitate sau pasaportul membrului Intreprinderii Individuale (copie certificata pentru conformitate cu originalul)

ETAPELE DE INFIINTARE A UNUI II

Colaborarea presupune efectuarea de catre avocatii nostri a urmatoarelor operatiuni:

  • Redactarea si atestarea actelor necesare infiintarii II, pregatind dosarul pentru depunerea acestuia la O.N.R.C (conceperea, atestarea documentelor si completarea formularelor)
  • Depunerea actelor la Registrul Comertului (inclusiv plata taxelor aferente)
  • Ridicarea actelor de la Registrul Comertului si predarea acestora catre client.

COSTURILE DE INFIINTARE A UNUI II

Constituirea unei societati comerciale de tip II presupune urmatoarele taxe, care nu sunt incluse in onorariul societatii noastre:

  • Taxe de Registru si de publicare in Monitorul Oficial
  • Rezervare nume I.I.
  • Specimen de semnatura (daca se da personal in fata notarului public)
  • Stampila

SOCIETATE PE ACTIUNI - SA

Societatea pe actiuni (S.A.) este o societate de capitaluri. Asociatii raspund pentru pierderile societatii doar in limita actiunilor detinute.

Pentru a putea inregistra o societate pe actiuni sunt necesari:

  • Minim doi actionari
  • Un capital social de 25000 EURO, echivalentul in lei

Capitalul social al unei societati pe actiuni este divizat in actiuni a caror valoare nu poate sa coboare sub 0.1 RON. Actiunile pot fi de doua feluri:

  • nominative (in continutul lor este inscris titularul dreptului)
  • la purtator (atunci cand simpla posesie a inscrisului valoreaza titlu de proprietate)

Societatea pe actiuni (S.A.) poate fi administrata de unul sau mai multi administratori.

Important!

Daca sunt desemnati mai multi administratori, atunci este necesara constituirea unui consiliu de administratie, care poate delega o parte din puterile sale unui comitet de directie.

ETAPELE DE INFIINTARE A UNUI SA

Colaborarea presupune efectuarea de catre avocatii nostri a urmatoarelor operatiuni:

  • Redactarea si atestarea actelor necesare infiintarii SA, pregatind dosarul pentru depunerea acestuia la O.N.R.C (conceperea, atestarea documentelor si completarea formularelor)
  • Depunerea actelor la Registrul Comertului (inclusiv plata taxelor aferente
  • Ridicarea actelor de la Registrul Comertului si predarea acestora dumneavoastra

COSTURILE DE INFIINTARE A UNUI SA

Constituirea unei societati comerciale presupune urmatoarele taxe, care nu sunt incluse in onorariul societatii noastre:

  • Taxe de Registru si de publicare in Monitorul Oficial
  • Rezervare nume SA
  • Specimen de semnatura (daca se da personal in fata notarului public)

ACTE NECESARE

Dosarul ce urmeaza a fi depus la Registrul Comertului pentru inregistrarea societatii comerciale pe actiuni va cuprinde urmatoarele documente:

  • Dovada verificarii disponibilitatii si a rezervarii firmei
  • Actul constitutiv
  • Dovada privind sediul social/secundar
  • Dovada capitalui social
  • Actele privind proprietatea pentru aporturile in natura subscrise si varsate la constituire
  • Declaratiile date pe propria raspundere, dupa caz, de catre fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numita administrator sau cenzor, din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati
  • Specimenele de semnatura ale reprezentantilor societatii daca este cazul
  • Actele de inregistrare ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor persoane juridice (original sau copie certificata si, dupa caz, traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public)
  • Hotarirea organului statutar al fondatorilor persoane juridice privind participarea la constituirea societatii (original sau copie certificata si dupa caz, traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public)
  • Mandatul pentru persoana abilitata sa semneze actul constitutiv in numele si pe seama fondatorului persoana juridica (original sau copie certificata si dupa caz, traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public)
  • Declaratia fondatorilor/administratorilor/membrilor directoratului/directorilor privind datele de identificare a societatii de registru independent privat autorizat care tine registrul actionarilor
  • Avizele prealabile prevazute de legile special
  • Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale
  • Imputernicire avocatiala

ASOCIATII

Conform art. 4 din Ordonanta 26/ 2000, Asociatia este constituita la initiativa a minimum 3 persoane care, pe baza unei intelegeri, pun in comun si fara drept de restituire contributia materiala, cunostintele sau aportul lor in munca pentru realizarea unor activitati in interes general, comunitar sau, dupa caz, in interesul lor personal, dar nepatrimonial.

Asociatia dobandeste personalitate juridica prin inscrierea in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor aflat la grefa Judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala isi are sediul.

Etapele care se parcurg in vederea inscrierii Asociatiei in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor sunt:

  • Obtinerea de la Ministerul Justitiei a dovezii privind disponibilitatea si rezervarea denumirii (valabilitatea rezervarii este de 3 luni)
  • Redactarea actelor (act constitutiv, statut) – pentru aceasta trebuie sa ne puneti la dispozitie datele de identificare ale asociatilor si dovada sediului
  • Dovada sediului se poate face, potrivit dispozitiilor legale, cu contract de inchiriere/contract de comodat
  • Acordul vecinilor si al Asociatiei de Proprietari
  • Constituirea patrimoniului in valoare de cel putin un salariu minim brut pe economie, la data constituirii asociatiei
  • Achitarea taxelor
  • Depunerea dosarului la Judecatoria in a carei circumscriptie teritoriala se afla sediul Asociatiei
  • Ridicarea incheierii de infiintare a Asociatiei

FUNDATII

Conform art. 15 din Ordonanta 26/ 2000, Fundatia este subiectul de drept infiintat de una sau mai multe persoane care, pe baza unui act juridic intre vii ori pentru cauza de moarte, constituie un patrimoniu afectat, in mod permanent si irevocabil, realizarii unui scop de interes general sau, dupa caz, comunitar.

Cererea de inscriere a fundatiei in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor va fi insotita de urmatoarele documente:

  • Actul constitutiv
  • Statutul
  • Acte doveditoare ale sediului si patrimoniului initial
  • Dovada disponibilitatii denumirii, eliberata de Ministerul Justitiei sau, dupa caz, refuzul motivat al eliberarii acesteia

Activul patrimonial initial al fundatiei trebuie sa includa bunuri in natura sau in numerar, a caror valoare totala sa fie de cel putin 100 de ori salariul minim brut pe economie, la data constituirii fundatiei, cu exceptia cazului fundatiilor al caror scop exclusiv este efectuarea operatiunilor de colectare de fonduri care sa fie puse la dispozitia altor asociatii sau fundatii, in vederea realizarii de programe de catre acestea din urma, caz in care patrimoniul initial poate avea o valoare totala de cel putin 20 de ori salariul minim brut pe economie.

Important

Organizatiile nonprofit sunt scutite de la plata impozitului pe profit si pentru veniturile din activitati economice realizate pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, intr-un an fiscal, dar nu mai mult de 10% din veniturile totale scutite de la plata impozitului pe profit.